A hajó A támogatók Versenyek Galéria

Versenynaptár

2008. augusztus 23-24.Sony Ericson - TECON Kupa

2008. augusztus 16.Tabu-Alkotmány Kupa

2008. augusztus 1-6.Nagyhajós Bajnokság, Audi Kupa

2008. július 26-27.WESTPORT Kupa (Spari) pályaverseny

2008. július 18-20.T-Mobile Nagydíj - Kékszalag

2008. július 12-13.EGIS Kupa

2008. június 22.Hamis szalag

2008. június 21.NJL Nagydíj Fehérszalag

2008. június 13-14-15.Honda Ügyvéd Kupa

2008. június 7.Merkantil Bank Kupa

A legfrissebb galéria

A hajó története

A Sirocco 75 m -es Schärenkreuzer (Balatoni cirkáló/E) típusú hajó. Terveit Hankóczy Jenő irányításával Wágner Imre készítette. Az európai színvonalú magyar hajógyártás e kiemelkedő alkotását a Balatonfüredi Hajógyárban 1944-ben Big Boy néven kezdték építeni, de a háború miatt csak 1947-ben készült el. Ebből a típusból összesen három épült, 1944-ben a Nemere II. - a jelenlegi Kékszalag-csúcstartó - , a Big Boy 1947-ben, és harmadikként a Lillafüred.

Tovább >>

Balatoni Évadnyitó

Balatoni évadnyitó ünnepségen a Kishamis árbocára vonják fel a nemzetiszínű lobogót a két 75-ös cirkáló, a Nemere II. és a Sirocco sorfala között.

SAP Nagydíj

12 órakor rajtolt el a mezőny.

168 nevezett hajó közül volt aki nem is merészkedett a rajthoz az élénk szél miatt. Nem tudni, hány hajó veselkedett neki a Nagydíjért induló küzdelemnek, de igazán nagy volt a tolongás a rajtnál.

Az első bő szeles menetben, mire golyót lehetett húzni, már szétszóródott a mezőny és jó iramban haladtunk az alsóörsi bója felé. A széllökések igen csak próbára tették a hajósok tudását. Egy kis melléfogás is komolyan megdöntötte a hajókat.
A Sirocco-t, a leg kisebb spinnakerével is időnként meghintáztatták a befúvások.
A bójánál megint veszélyes torlódások alakultak, így Cimbi kellő távolságtartással vette azt.

A cirkáló szakaszban a nap hatását a felcsapó hullámok hűtővize enyhítette. Különösebb gond nélkül értünk a tihanyi bójához, ahol szél felől a Mediakontakt-AVATAR gyorsaságát kihasználva, szinte centiméteres pontossággal erőltette be magát a rendezőmotoros és közénk, hogy keresztezve utunkat elsöpörjön.

Ilyenek a rohanógépek! Abszolút 4-ként ért célba, de a versenybíróság kióvta, mert még a rajt idején felakadt az ottani rendezőhajó horgonykötelében.

Cittel Lajos és csapata Sirocco-val hatodikként ért célba (mínusz egy kióvás) a hagyományos hajók közül elsőnek.

Így az Összevont cirkáló osztályban ismét győzedelmeskedtünk.

Emlékeztetőül a csapat tagjai: Cittel Lajos kormányos, Csermendi Miklós, Bércesi Gábor, Eppel Péter, Haris György, Körtvélyesi András, Málnási András, Pataki Györgyi, Pertl Péter, Varga Mária, Zentai István.

További képek a galériában