A hajó A támogatók Versenyek Galéria

Versenynaptár

2008. augusztus 23-24.Sony Ericson - TECON Kupa

2008. augusztus 16.Tabu-Alkotmány Kupa

2008. augusztus 1-6.Nagyhajós Bajnokság, Audi Kupa

2008. július 26-27.WESTPORT Kupa (Spari) pályaverseny

2008. július 18-20.T-Mobile Nagydíj - Kékszalag

2008. július 12-13.EGIS Kupa

2008. június 22.Hamis szalag

2008. június 21.NJL Nagydíj Fehérszalag

2008. június 13-14-15.Honda Ügyvéd Kupa

2008. június 7.Merkantil Bank Kupa

A legfrissebb galéria

A hajó története

A Sirocco 75 m -es Schärenkreuzer (Balatoni cirkáló/E) típusú hajó. Terveit Hankóczy Jenő irányításával Wágner Imre készítette. Az európai színvonalú magyar hajógyártás e kiemelkedő alkotását a Balatonfüredi Hajógyárban 1944-ben Big Boy néven kezdték építeni, de a háború miatt csak 1947-ben készült el. Ebből a típusból összesen három épült, 1944-ben a Nemere II. - a jelenlegi Kékszalag-csúcstartó - , a Big Boy 1947-ben, és harmadikként a Lillafüred.

Tovább >>

T-Mobile Nagydíj - Kékszalag

2008. július 18-20.

Negyvenedik alkalommal rendezték meg a balatoni tókerülő versenyt a Balaton Kékszalagjáért.

Ez alakalommal ismét rekorddöntés született, nem a táv megtételének idejében, hanem a nevezett hajók számában. 578 hajó nevezett.
Páros év lévén - Nyílt Kékszalag verseny volt, e szerint liberák, assok és egyéb trapézzal felszerelt hajók is indulhattak.

A túraverseny útvonala: Balatonfüred, Balatonkenese, Siófok, Tihany, Keszthely, Tihany, Balatonfüred. A táv hossza légvonalban: 160 km, de a hajók természetesen ennél többet kénytelenek megtenni, a mindenkori szélviszonyoknak megfelelően, így mondhatjuk, hogy a verseny hossza átlag 200 km.

A nagyszámú induló miatt, a rajtvonal hossza megközelítette az 5 kilométert.

A Sirocco a déli parthoz közelebb haladt át a rajtvonalon. Ez szerencsés választás volt, a kenesei táv felénél az élen haladt, Láng Róbert új hajójával, Ott érték utol a "rohanógépek".

A Sirocco Kenesén 9-di helyen, Siófokon a 10-dik, a tihanyi "cső" bejáratánál ismét a 9-dik helyen haladt át.

A nyugati medencében már gyengült a különben sem erős szél.
A keszthelyi bója előtt a Nemere II. egy kedvező fuvalattal megelőzte a Siroccot így előbb fordulhatott.

A Sirocco 19:43-kor vette a keszthelyi bóját, ezt követően sikerült visszaszerezni a pozícióját.

A gyakran forgolódó gyenge, meg-meg álló szélben, megkezdődtek a taktikázások. Cimbi egy alkalmas időpontban a déli part felé irányította a hajót, ez bevált. Éjfélkor - a GPS jelzése szerint - Balatonszemes térségében haladtak.
Az éjszakai csatában a tihanyi "cső" lehetőségei és a félsziget takarása miatti szélviszonyokban két műanyag 70-es cirkáló (Anna és az Orfeusz) jobb helyzetbe került, így ők érkeztek be előbb.

A Sirocco 12-ként 1:43:32-kor haladt át a célvonalon.

Ezzel az eredménnyel Cittel Lajos és legénysége a Sirocco fedélzetén az Összevont Cirkáló osztály első helyezését szerezte meg,

  

elnyerte a "Klasszikus flotta legeredményesebb hajója" címet

>  

továbbá, Amire a legbüszkébbek vagyunk:

  

a "40. Kékszalag legjobban navigáló hajója" címet.

Mit is jelent ez a cím? Az összes beérkező hajó idejét, a hajók tulajdonságait figyelembe vevő előnyszámmal korrigálva megállapított idők közül, a legrövidebb idő alatt befutó hajó, azaz a leg ügyesebb kormányos és csapata elismerése.
La Fontaine után szabadon: a hangya is legyőzheti az elefántot! (Ez azért sántít, mert a Sirocco azért nem mondható hangyának a Balatonon.)
Egyszóval, talán értékesebb, mint a Balaton Kékszalagja!

De nézzük, a Nyílt Kékszalag valós idő szerinti leggyorsabb hajók legénységének megbecsülését. A díjkiosztó ünnepségen megjelentek:

Gyurcsány Ferenc Miniszterelnök, Straub Elek az MVSZ. Elnöke és Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese.

A Sirocco csapat egy része, a szerencsésnek nem mondható díjátadáson.

Ha már nem mehettek fel a dobogóra, íme, a ragyogó eredményt elérő csapat névsora:

Kormányos: Cittel Lajos
Legénység: Aubeck Ferenc, Balogh Csaba, Bércesi Gábor, Csermendi Miklós, Eppel Péter, Haris György, Körtvélyesi András, Pertl Péter, Simó György, Varga Mária, Zentai István.

Szép volt! Gratulálunk!